Instantspeak-speak-voiceover-indtaling-logo
INDTALING AF TELEFONSVARER

INDTALING AF VOICE RESPONSE / TELEFONSVARER

Jeg hjælper mange virksomheder med at fremstå professionelle og troværdige, når deres kunder ringer til dem. Det kan være fristende selv at indtale dine on-hold beskeder. Det er billigt, nemt og hurtigt. Men er det også det, hvis din kunde får en dårlig oplevelse af dit brand? Måske giver du bare et dårligt indtryk. Men i værste tilfælde lægger kunden på og kontakten er mistet.

speak indtaling af telefonsvarer

LYT TIL MIN INDTALING AF TELEFONSVARER FOR NRGI

LYT TIL MIN INDTALING AF TELEFONSVARER FOR LES DEUX

LYT TIL MIN INDTALING AF E-LEARNING FOR INTERFLORA

Instantspeak - speak voiceover indtaling husk

6 TIPS TIL EN SUPER BRUGEROPLEVELSE PÅ DIN VIRKSOMHEDS IVR / ON-HOLD / TELEFONKØ

1. Skriv en god og venlig velkomst

Et professionelt speak kan sørge for en venlig og indbydende velkomst, der sætter en positiv tone for brugeroplevelsen. Vis din kunde, at du sætter pris på opkaldet. Prøv at undgå hårde standardformuleringer som "Du har ringet til FIRMA. Vent venligst"

2. Korte og tydelige instruktioner - og undgå FAQ

En god speak, der leverer klare og tydelige instruktioner, hjælper brugerne med at forstå og navigere i IVR-menuerne uden forvirring og irritation. Men ingen speaker er bedre end det manus, der speakes efter. Tænk grundigt over hvad du vil fortælle og hvordan du vil sige det. Og lad være med at sige, at din kunden kan finde informationer under FAQ på din hjemmeside. Hvis kunden virkelig kunne - og ville - det, ville han eller hun ikke ringe til dig.

3. Vælg den rigtige stemme og tone of voice

Valget af en professionel tone i speaket sender et signal om pålidelighed og seriøsitet, hvilket styrker virksomhedens troværdighed. Husk, at en speak til IVR kan være andet en formel. Min speak til Teslas telefonkø er helt andeledes end den, jeg har leveret til Les Deux.


Lad være med at gøre det selv - selvom det er billigere og nemmere. Det virker tit uprofessionelt på dine kunder. Jeg leverer speak lynhurtigt og tilbyder abonnementsordninger, så alle dine speakopdateringer i løbet af året er dækket af én samlet betaling. Det er næsten ligeså nemt som at gøre det selv.

4. Vælg den rigtige baggrundsmusik

Baggrundsmusik kan være det helt rigtige eller det helt forkerte. Den rigtige baggrundsmusik er god til at holde kundens opmærksomhed og signalerer, at der stadig er "hul igennem". Den forkerte musik skræmmer dine kunder væk. Undgå korte, repeterende loops og sørg for, at vælge musik, hvor lyden er afdæmpet og behagelig.


Og husk - at den rigtige musik også kan være ingen musik.

5. Kønummer - og et godt tilbud?

Det er en god ide, at oplyse kunden om sin køposition med mindre den er meget høj. Jeg vil anbefale, at du oplyser nummeret i køen når den er 10 eller under. Overvej at variere hvordan du oplyser om pladsen i køen i stedet for hele tiden at sige "Du er nummer x i køen". Nogen gange kan du tilføje "Vi hjælper dig så hurtigt vi kan" eller "Tak fordi du fortsat venter på os". Det giver kunden lyst til at blive på linjen.


Hvis du har et tilbud, der er så godt at din kunde bare skal have det - så næv det, når nu din kunde alligevel venter. Hvis du gør det ordentligt og taler pænt er det helt ok.

6. Husk dit brand på telefonen

Husk, at din telefonkø er en forlængelse af dit brand. Ofte er det ligefrem et af de første touch-points din kunde har med din virksomhed. Det skal lyde som dit brand.


Jeg kan hjælpe dig med at afklare hvordan dit brand skal lyde. Valg af den rigtige stemme, den rigtige speakstil, den rigtige musik og tone of voice i dit manus. Det hele er vigtigt.

unsplash